Home Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Abonnementen

Abonnement op Historisch Nieuwsblad

Historisch Nieuwsblad biedt zowel print- als online abonnementen aan.

Op deze pagina kunt u een print abonnement op Historisch Nieuwsblad afsluiten:
https://www.historischnieuwsblad.nl/shop/print-abonnementen

Op deze pagina kunt u een online abonnement op Historisch Nieuwsblad afsluiten:
https://www.historischnieuwsblad.nl/shop/online-abonnementen

Verschijningsdata Historisch Nieuwsblad

De verschijningsdata van de edities vindt u hier: www.historischnieuwsblad.nl/verschijningsdata-print

Online abonnement op Historisch Nieuwsblad

Op onze website kunt u een online abonnement op Historisch Nieuwsblad afsluiten. Naast een totaalpakket (print-magazine, website en app) bieden we ook online-only abonnementen aan.

Toch liever een papieren abonnement afsluiten? Bekijk dan de abonnementen op deze pagina.

 

Digitale editie Historisch Nieuwsblad

De edities van Historisch Nieuwsblad zijn digitaal te lezen via deze link  (https://digitaal.historischnieuwsblad.nl) of via de iOS en Android app. Als abonnee heeft u toegang tot de digitale edities. Bij het inloggen dient uw abonneenummer als gebruikersnaam en uw postcode (aan elkaar) als wachtwoord.

Heeft u nog meer vragen over de app of de desktop versie? Hier vindt u een uitgebreide handleiding: https://www.historischnieuwsblad.nl/digitaallezen

 

Ik heb mijn editie niet ontvangen

Vervelend dat u uw editie niet heeft ontvangen. U kunt dit hier aan ons doorgeven, zodat we de editie voor u kunnen nazenden.

Voor een overzicht van de verschijningsdata van de edities verwijzen we u graag naar: www.historischnieuwsblad.nl/verschijningsdata

Abonnement vernieuwen

Om uw abonnement te vernieuwen neemt u contact op met onze klantenservice +31 (0)24-2027831 of via  klantenservice@historischnieuwsblad.nl onder vermelding van uw naam, postcode en huisnummer.

Abonnement beëindigen

U kunt uw abonnement beëindigen door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via +31 (0)24-2027831 of via klantenservice@historischnieuwsblad.nl onder vermelding van uw naam, postcode en huisnummer.

Abonneenummer

Uw abonneenummer staat vermeld op de adresdrager van het magazine dat u in de brievenbus ontvangt. Het zijn de cijfers boven uw adres – bekijk hier een voorbeeld.

Het staat ook vermeld in de welkomstmail die u heeft gehad en in onze e-mailnieuwsbrieven.
U kun uw abonneenummer ook opvragen via onze klantenservice: klantenservice@historischnieuwsblad.nl of +31 (0)24-2027831.

Zakelijk abonnement

Een zakelijk abonnement op Historisch Nieuwsblad behoort tot de mogelijkheden.
Daarbij kunt u denken aan een abonnement op meerdere exemplaren op één adres of een collectief abonnement op huisadres voor uw medewerkers of relaties. Voor grotere aantallen gelden overigens gereduceerde tarieven. Voorwaarde is dat de totaalfactuur voor alle exemplaren van het abonnement naar één adres kan worden verzonden.

Wilt u hier meer informatie over? Mail dan naar marketing@fnl.nl.

Klachten over uw abonnement

Heeft u een klacht over uw abonnement? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl. Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen.

Ik wil mijn adres wijzigen

Klik hier om uw adreswijziging door te geven. Het nieuwe adres wordt vervolgens automatisch in ons systeem gewijzigd.

Via het formulier op deze pagina kunt u eenvoudig uw e-mailadres wijziging aan ons doorgeven.

Digitaal lezen

Hoe kan ik de editie digitaal lezen?

Wilt u Historisch Nieuwsblad lezen in de opmaak zoals in het magazine, maar dan op de tablet, smartphone of computer? Dat kan met alle print-abonnementen en het Online Plus-abonnement.

De app downloadt u hieronder :

De edities van Historisch Nieuwsblad zijn ook digitaal te lezen in de webreader via deze link  (https://digitaal.historischnieuwsblad.nl)

Hoe kan ik een account aanmaken en inloggen op de webreader of in de app?

Als u al print-abonnee en/of Online Plus-abonnee bent, kunt u na het downloaden van de app inloggen om toegang te krijgen tot de digitale edities van Historisch Nieuwsblad. Tik in de app onderin op [..Meer] > [Inloggen].

Vul uw abonneenummer en postcode in en tik op [Inloggen]. Weet u uw abonneenummer niet meer? Kijk dan onder ‘Ik weet mijn abonneenummer niet meer’.

U kunt nu op een editie klikken en vervolgens klikken op [Download]. Het downloaden van edities is voor abonnees gratis.

Vanaf het moment dat u een editie heeft gedownload, kunt u deze op uw apparaat lezen.

Wat is het verschil tussen online lezen en de digitale editie?

Voor het online lezen kunt u een digitaal abonnement afsluiten (Online Standaard). Hiermee krijgt u toegang krijgt tot de duizenden geschiedenisverhalen op Historischnieuwsblad.nl. Op de homepage vindt u actuele artikelen en worden dossiers uitgelicht over bepaalde thema’s. En via de nieuwsbrief biedt de redactie wekelijkse leestips. U kunt hierbij losse artikelen lezen, maar niet het gehele magazine van Historisch Nieuwsblad.

Daarnaast is er de mogelijkheid om een Online Plus abonnement of print-abonnement af te sluiten waarmee u naast toegang tot de verhalen op Historischnieuwsblad.nl ook de digitale editie van het magazine Historisch Nieuwsblad kunt lezen. Dit kan via de app of webreader. Kijk hier voor meer informatie over digitaal lezen

Heeft Historisch Nieuwsblad een (digitaal) archief?

Alle artikelen uit Historisch Nieuwsblad zijn gearchiveerd op de website. U kunt een artikel zoeken door het onderwerp in de zoekbalk te typen. Mist u een artikel? Stuur dan een mail naar redactie@historischnieuwsblad.nl

Staat uw vraag over digitaal lezen er niet tussen?

Bekijk dan onze digitaal lezen pagina met antwoorden op al uw vragen over digitaal lezen en online artikelen op Historischnieuwsblad.nl.

Betalingen en facturatie

Onjuiste factuur

U kunt bij onjuistheden in uw factuur contact opnemen met onze klantenservice via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Betalingsherinnering ontvangen

Wellicht hebben de herinnering en betaling elkaar gekruist of is het betalingskenmerk niet correct overgekomen. Op de herinnering staat een datum tot wanneer de administratie is bijgewerkt. Als er ná die datum is betaald, dan kunt u de herinnering als niet verzonden beschouwen.

Als er echter vóór die verwerkingsdatum is betaald, kunt u contact opnemen met ons via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Factuur dubbel betaald

In principe wordt de dubbele betaling automatisch teruggestort. Als het bedrag minder dan 55 dagen geleden via een automatische incasso van uw rekening is afgeschreven, dan kunt u dit zelf, via uw bank of internetbankieren, storneren (terug laten storten).

Als u hier nog vragen over heeft, kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Betaalmethode wijzigen

Uw betaalmethode kun u hier wijzigen. Kiest u voor een automatisch incasso, dan bespaart u €2,50 op uw factuur.

Evenementen en e-tickets

Welke evenementen organiseert Historisch Nieuwsblad?

De geplande evenementen van Historisch Nieuwsblad kunt u bekijken op de eventpagina.  Zodra u op de afbeelding van de activiteit klikt, verschijnt er meer informatie. en kunt u onderaan de infopagina de tickets vinden.

Houd de eventpagina in de gaten voor de laatste updates.

Hoe kan ik een e-ticket bestellen voor een evenement?

De tickets voor geplande evenementen van Historisch Nieuwsblad kunt u bestellen in de Historisch Nieuwsblad shop. We bieden reguliere-, abonnee- en studententickets aan.

Ondervindt u problemen met het bestellen van tickets, neem dan contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Ik heb een e-ticket gekocht, maar kan deze niet terugvinden.

Gekochte e-tickets worden ook altijd naar uw opgegeven e-mailadres verstuurd.  U kunt het beste in uw mailbox zoeken op onderwerp of besteldatum.

Indien u er niet uit komt, neem dan contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Ik heb een e-ticket gekocht, maar het evenement is verplaatst. Moet ik nog actie ondernemen?

Wanneer een evenement wordt verplaatst, ontvangen tickethouders hierover uitleg per mail met extra informatie. Tickets worden automatisch omgezet. U hoeft daar geen verdere stappen voor te ondernemen. Uw huidige ticket voldoet.

Bent u verhinderd op de nieuwe datum, dan vraagt de organisatie voor de gecommuniceerde datum uit de infomail (dit betreft doorgaans de oorspronkelijke datum van het event) een restitutieverzoek in te dienen via de klantenservice. Deze is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur via +31 (0)24-2027831 of via klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Mochten wij voor de gecommuniceerde datum geen restitutieverzoek hebben ontvangen, dan gaat de organisatie ervan uit dat u akkoord gaat met de omboeking van uw ticket naar de nieuwe datum. Tickets kunnen na deze datum niet meer worden geretourneerd. Indien u alsnog liever afziet van uw ticket, raden we aan deze aan familie of vrienden of op TicketSwap aan te bieden.

Kan ik een dieetwens doorgeven?

Bezoekt u een evenement waarbij een lunch wordt geserveerd, en dient de organisatie met specifieke dieetwensen rekening te houden? Mail dan naar redactie@historischnieuwsblad.nl 

Doorgaans worden er tijdens collegedagen luxe broodjes met een ruime keuze aan beleg geserveerd. We horen graag op tijd of u vegetarisch of veganistisch eet of dat er rekening gehouden moet worden met gluten-, pinda-, lactose- of andere allergieën en intoleranties.

Inloggen

Verduidelijking inloggen op website en webreader/app

Historisch Nieuwsblad maakt onderscheid in inloggen op de website (https://www.historischnieuwsblad.nl) en inloggen in de webreader/app (digitale editie lezen). Onderstaand leggen we het verschil uit.

Inloggen op https://www.historischnieuwsblad.nl:
Inloggen op Historischnieuwsblad.nl geeft u toegang tot de duizenden geschiedenisverhalen op de website. Op de homepage vindt u actuele artikelen en worden dossiers uitgelicht over bepaalde thema’s. U kunt hierbij losse artikelen lezen, maar niet het gehele magazine van Historisch Nieuwsblad.

Let op: om in te loggen dient u een account aan te maken. Heeft u nog geen account aangemaakt, dan kan dat via deze link.  

Inloggen in de webreader/app:
Via de webreader kunt u de digitale editie van het magazine Historisch Nieuwsblad lezen. In de webreader en app logt u in met uw abonneenummer (gebruikersnaam) en postcode (wachtwoord). We hebben een korte handleiding over digitaal lezen voor u gemaakt. Klik hier om de handleiding te bekijken.

 

Info over uw account op Historisch Nieuwsblad

Zaken aangaande uw account kunt u regelen via onze klantenservice. Wilt u bijvoorbeeld uw factuur opvragen, uw abonnement opzeggen of uw gegevens wijzigen? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

E-mailadres wijzigen (login)

Via het formulier op deze pagina kunt u eenvoudig uw e-mailadres wijziging aan ons doorgeven.

Komt u er zelf niet uit? Onze klantenservice helpt u graag verder. Zij zijn te bereiken via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Hoe kan ik mij als abonnee registreren of inloggen?

Om als abonnee toegang te krijgen tot de artikelen op Historischnieuwsblad.nl heeft u een account nodig. U kunt gemakkelijk een account aanmaken via deze link.

Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al bestaat

Dan heeft u in het verleden met dit e-mailadres reeds een account aangemaakt. Wanneer u klikt op de button Log in en vervolgens Wachtwoord vergeten zal er, na het invoeren van het (reeds bestaande) e-mailadres, een link verzonden worden waarmee u het wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Heeft dit niet de gewenste oplossing? Neem dan contact op met onze klantenservice via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

U kunt inloggen op de website via deze link.

Als u klikt op Wachtwoord vergeten ontvangt u binnen enkele minuten een e-mail waarmee u opnieuw een wachtwoord kunt instellen. Hiervoor dient u het bij ons bekende e-mailadres in te voeren.

Ziet u de e-mail niet in uw mailbox verschijnen? Check dan uw spamfolder.

Ziet u nergens de e-mail verschijnen? Dan heeft u waarschijnlijk nog geen account bij Historisch Nieuwsblad. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice. Zij zijn te bereiken via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Waar vind ik mijn abonnee- en relatienummer

Uw abonneenummer staat vermeld op de adresdrager van het magazine dat u in de brievenbus ontvangt. Het zijn de cijfers boven uw adres – bekijk hier een voorbeeld.

Het staat ook in de welkomstmail die u heeft ontvangen bij het ingaan van uw abonnement.

U kunt uw abonneenummer ook opvragen via onze klantenservice: +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl onder vermelding van uw naam, postcode en huisnummer. We streven ernaar uw vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Productbestellingen

Ik heb een los tijdschrift besteld en mijn bestelling niet ontvangen

Neem contact op met de klantenservice van Historisch Nieuwsblad via  +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl voor meer informatie. Houd uw bestelnummer bij de hand. Dit vindt u in de orderbevestiging.

Ik heb een boek besteld en mijn bestelling niet ontvangen

Boeken verkopen wij via onze partner Boekwinkel.online. Heeft u een vraag over een boek dat u besteld heeft? Neem dan contact op met de klantenservice van Boekwinkel.online via: historischnieuwsblad@boekwinkel.online.

Ik wil een boek bestellen, maar via de site lukt het niet

Onze partner Boekwinkel.online handelt alle boekbestellingen af. De bestellingen kunt u plaatsen via www.historischnieuwsblad.boekwinkel.online.

Heeft u vragen over het bestellen van boeken, neem dan contact op met de klantenservice van Boekwinkel.online via historischnieuwsblad@boekwinkel.online.

Een editie van Historisch Nieuwsblad (na)bestellen

Wilt u een losse editie van Historisch Nieuwsblad bestellen? Dit kunt u doen via de webshop. U kunt daar alle voorgaande edities bestellen, mits voorradig.

 

Ik wil een magazine bestellen, maar via de site lukt het niet

Indien het bestellen van een product via de website niet lukt kunt u de bestelling ook per e-mail versturen naar de klantenservice via klantenservice@historischnieuwsblad.nl.

Wilt u een magazine of special bestellen?
Graag verzoeken wij u de onderstaande gegevens mee te sturen:
de gewenste producten (titel en artikelnummer), uw naam, uw relatienummer (indien bekend), het afleveradres, het factuuradres en uw telefoonnummer.

U kunt ook telefonisch bestellen (op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur): +31 (0)24-2027831

Verzendkosten bestellingen

Als u een magazine bestelt via deze site krijgt u dit doorgaans binnen drie werkdagen thuis. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten: binnen Nederland €2,50 en naar België €4,95.

Betaalmogelijkheden

U kunt via historischnieuwsblad.nl op de volgende manieren betalen:

  • Paypal
  • Creditcard (Visa en MasterCard)
  • iDeal
  • Bancontact (België)

Klachten over uw productbestelling

Heeft u een klacht over uw productbestelling? Om deze klacht zo snel mogelijk op te kunnen lossen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan telefonisch van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl. Vanuit het buitenland kunt u hetzelfde nummer bellen.

Vragen aan de redactie

Reageren op artikelen

De redactie van Historisch Nieuwsblad hecht veel waarde aan uw reactie op artikelen. Mocht u iets willen opmerken of toevoegen, dan kunt u dit mailen naar redactie@historischnieuwsblad.nl.

Het is eventueel ook mogelijk om een brief te sturen naar:
F&L Media
t.a.v. Historisch Nieuwsblad
Jonkerbosplein 52
6534 AB Nijmegen

Mocht uw reactie worden geplaatst, neemt u dan in acht dat de redactie het recht heeft uw aanvulling te redigeren en/of in te korten. Plaatsing betekent overigens niet dat de redactie het met de inhoud eens is.

Ik wil reageren op de inhoud of werking van de website

Wij zijn benieuwd naar uw mening! Melden van op- of aanmerkingen kan bij redactie@historischnieuwsblad.nl.

Hebben jullie op dit moment vacatures?

Onze openstaande vacatures staan hier.

Stage

De redactie van Historisch Nieuwsblad wordt regelmatig ondersteund door stagiaires die daar waardevolle, journalistieke ervaring opdoen. Interesse? Stuur uw motivatiebrief en cv naar redactie@historischnieuwsblad.nl.

Een editie van Historisch Nieuwsblad (na)bestellen

Wilt u een losse editie van Historisch Nieuwsblad bestellen? Dit kunt u doen via de webshop. U kunt daar alle voorgaande edities bestellen, mits voorradig.

 

Overige vragen

Heeft u een verzoek of klacht of is uw vraag niet beantwoord? Dan kunt u dit kenbaar maken door te mailen naar redactie@historischnieuwsblad.nl.

Heeft u vragen over uw abonnement of bestelling? Dan kunt u terecht bij onze klantenservice via +31 (0)24-2027831 of klantenservice@historischnieuwsblad.nl.