Digitaal lezen
Online artikelen lezen op Historischnieuwsblad.nl
Op Historischnieuwsblad.nl vindt u veel artikelen exclusief voor abonnees. Om deze te kunnen lezen, heeft u een actief abonnement nodig op Historisch Nieuwsblad. De artikelen die in de (papieren en digitale) editie van Historisch Nieuwsblad worden gepubliceerd, verschijnen ook op de site en zijn exclusief voor abonnees. Op deze pagina leggen we uit hoe u toegang krijgt tot deze artikelen.
Als abonnee ontvangt u de Historische Nieuwsbrief Exclusief gratis bij uw abonnement. Met elke dinsdag een reguliere nieuwsbrief en op vrijdag extra leestips die duiding geven bij de actualiteit. Ook kunt u bij alle geschiedenisverhalen op historischnieuwsblad.nl. Zo heeft u altijd de juiste historische context om het nieuws van nu beter te begrijpen.
De webreader voor de browser is tijdelijk offline
De webreader op digitaal.historischnieuwsblad.nl is tijdelijk offline. Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe webreader die uiterlijk beschikbaar zal zijn vanaf 1 november 2024. Tot die tijd is het alleen mogelijk om Historisch Nieuwsblad digitaal te lezen via de nieuwe Historisch Nieuwsblad app voor iOS en Android.
De app downloadt u hieronder:
Download de iOS-app via de Apple App Store of ga op uw telefoon of tablet naar deze pagina.
Download de Android-app via Google Play of ga op uw telefoon of tablet naar deze pagina.
Veelgestelde vragen
Hoe download ik de app?
Download de app historisch nieuwsblad op een van de volgende manieren
- Download de iOS-app via de Apple App Store of ga op je telefoon of tablet naar www.historischnieuwsblad.nl/iosapp
- Download de Android-app via Google Play of ga op je telefoon of tablet naar www.historischnieuwsblad.nl/androidapp
Hoe log ik in op de app?
In de nieuwe app kun je inloggen met je Historisch Nieuwsblad account, dit is dezelfde account die je gebruikt om in te loggen op de website.
Heb je nog geen account? Volg dan onderstaande instructies:
iOS: Ga naar de website en klik daar op de website op de inloggen. Volg de stappen om een account aan te maken en nadat u deze hebt geactiveerd kunt u dezelfde login gegevens gebruiken in de app.
Android: Vul uw emailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als u nog geen account hebt word u gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijgt u een verificatie mail om je account te activeren. Als uw account is geactiveerd of als u al een account had kun je inloggen met uw emailadres en wachtwoord. De account die u in de app aanmaakt kunt u ook gebruiken op de website
Inloggen met abonneenummer lukt niet
In de nieuwe app kunt u niet meer inloggen met je abonneenummer en postcode. U kunt nu zelf een account aanmaken en uw eigen wachtwoord kiezen om daar vervolgens mee in te loggen op de app en/of website.
Als u nog geen account hebt kun je deze als volgt aanmaken:
iOS: Ga naar de website en klik daar op de website op de inloggen. Volg de stappen om een account aan te maken en nadat u deze hebt geactiveerd kunt u dezelfde login gegevens gebruiken in de app.
Android: Vul uw emailadres in op het inlogscherm van de app. De app herkent dan of je al een account hebt of niet. Als je nog geen account hebt word je gevraagd om een wachtwoord te kiezen en krijg je een verificatie mail om uw account te activeren. Als uw account is geactiveerd of als u al een account had kun je inloggen met je emailadres en wachtwoord.
De account die je voor de app aanmaakt kun je ook gebruiken op de website.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als u op het inlogscherm uw emailadres invult komt u daarna op het scherm om uw wachtwoord in te vullen. Als u het wachtwoord niet meer weet kunt u op Wachtwoord vergeten? klikken om een nieuw wachtwoord aan te vragen via de mail.
Ik ben geen abonnee maar wil wel digitaal Historisch Nieuwsblad lezen
Het is in de nieuwe app helaas niet mogelijk om losse digitale edities te kopen. Op Historisch Nieuwsblad – MagazineShop kunt u wel digitale edities (PDF-bestand) kopen.
U kunt ook een abonnement op Historisch Nieuwsblad afsluiten en dan krijgt u binnen enkele minuten toegang tot de app. Let erop dat u dan zelf nog wel een account moet aanmaken met hetzelfde emailadres als dat u hebt opgegeven bij het afsluiten van je abonnement.
Ik heb een Historisch Nieuwsblad Online Standaard abonnement, maar wil ook de digitale editie lezen
Met een Historisch Nieuwsblad Online Standaard abonnement heeft u toegang tot de artikelen achter de inlog. Om de digitale editie(s) te lezen, heeft u een Online Plus abonnement nodig. Dit kost u €2,- per maand extra (€5,99 ipv €3,99). Neem contact op met onze klantenservice om uw abonnement aan te passen via: +31 (0)24-2027831 of per mail via klantenservice@historischnieuwsblad.nl
Ik kan op mijn computer via de browser niet meer bij de digitale editie komen
De webreader is tijdelijk niet beschikbaar omdat er aan een nieuwere, betere versie wordt gewerkt. Deze nieuwe versie is uiterlijk 1 november weer beschikbaar. Schrijf u in voor de nieuwsbrief als u bericht wilt ontvangen wanneer de reader er weer is. Nieuwsbrief – Historisch NieuwsbladNieuwsbrief – Historisch Nieuwsblad
Welke jaargangen vind ik in de app?
Als abonnee heeft u alleen toegang tot de edities die binnen uw abonnement vallen plus de lopende editie op het moment dat u het abonnement afsluit. Deze krijgt u er gratis bij. Dit gaat maximaal terug tot en met juni 2020 als u al langer abonnee bent.
Kan ik een uitgave downloaden voor mijn persoonlijke archief?
U kunt een uitgave downloaden binnen de app zodat u de uitgave zonder internetverbinding in de app kunt lezen. Ook blijft de editie in de app beschikbaar op dat apparaat nadat uw abonnement afloopt. Het is echter niet mogelijk om een uitgave te downloaden voor gebruik buiten de app.
Kan ik digitale edities lezen in de app als ik geen internetverbinding heb?
Om digitale edities te lezen moet u ingelogd zijn in de app en daarvoor hebt u een internetverbinding nodig. Als u al edities eerder heeft gedownload dan heeft u geen internetverbinding nodig
Als mijn abonnement is afgelopen, verlies ik dan ook toegang tot de app?
Alle edities die u tijdens de looptijd van uw abonnement hebt gedownload in de app kunt u op dat apparaat ook blijven lezen nadat uw abonnement is afgelopen.
Ik heb geen toegang meer tot de editie die ik in de app heb gekocht
Door het overgaan van de oude versie van de app naar de nieuwe versie kan het zijn dat de toegang tot de edities die u in de app hebt gekocht verloren is gegaan. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice email of (+31) 024 -2027831 en zij kunnen dan het probleem verhelpen.
Kan ik mijn aankopen lezen op meerdere apparaten?
Heeft u een losse editie of speciale uitgave aangeschaft op één apparaat en wilt u deze aankoop vervolgens lezen op een ander apparaat? Het is mogelijk dat u niet meteen ziet dat u deze (speciale) editie heeft gekocht op het tweede apparaat. U moet dan op het tweede eerst op de [kopen] knop tikken. Apple en Google zien dan dat u op dat account het product al gekocht heeft en zullen er niets voor in rekening brengen. Voorwaarde is wel dat u bij beide apparaten bent ingelogd op hetzelfde Apple- of Google-account.
Kan ik een gedownloade uitgave ook weer verwijderen?
Het is mogelijk om gedownloade edities te verwijderen. Nadat u een editie hebt gedownload verschijnt er naast de download knop een knop met een prullenbak om de editie te verwijderen. Zolang u een actief abonnement hebt kun je deze altijd weer opnieuw downloaden.
Let op! Als u een editie verwijderd nadat uw abonnement is afgelopen dan kunt u deze niet meer opnieuw downloaden.
Ik heb een probleem met het downloaden van de app
Controleer of uw verbinding hebt met het internet. U kunt ook proberen om te wisselen tussen Wifi en Mobiele data (4G/5G) om te kijken of het dan wel lukt. Als het probleem daarna blijft bestaan, neem dan contact op met de klantenservice via: +31 (0)24-2027831 of per mail via klantenservice@historischnieuwsblad.nl
Hoe vaak wordt de app geüpdatet en hoe word ik op de hoogte gebracht van nieuwe functies?
Er worden regelmatig kleine updates uitgevoerd om foutjes en bugs op te lossen, dit soort updates worden aangekondigd op de app pagina op Google Play en de Apple App Store. Grotere updates met nieuwe app functionaliteiten zullen worden aangekondigd via de nieuwsbrief Nieuwsbrief – Historisch Nieuwsblad.
Ik heb een probleem met de app
Wordt een editie niet goed weergegeven? Werkt een login niet, reageert een knop niet of heb je een ander probleem? Sluit de app eerst helemaal af en start de app opnieuw op. Als het probleem daarna blijft bestaan, neem dan contact op met de klantenservice: klantenservice@historischnieuwsblad.nl of via de telefoon: +31 (0)24-2027831. Wanneer mogelijk stuur screenshots van het probleem mee en informatie op welk apparaat je het probleem ondervindt.
Klantenservice
Telefonisch is de klantenservice bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur (gebruikelijke belkosten).
E-mail: klantenservice@historischnieuwsblad.nl
Telefonisch: +31 (0)24-2027831